Endermologie en Endermotherapie

Endermotherapie omvat de therapeutische toepassing van de LPG technieken.

De drainerende en defibroserende eigenschappen maken de techniek inzetbaar voor tal van aandoeningen.

Al de technieken zijn wetenschappelijk onderbouwd.

Littekenfibrose

Zelfs op moeilijk bereikbare zones laat de techniek toe om weefsel te mobiliseren. Zonder trauma, zonder pijn om verkleefde littekens los te maken en stofwisseling toe te laten.

Toepassing:         Ontstekings- of andere littekens, zelfs oudere littekens.

Bv: keizersnede of chirurgie

Verwondingslittekens

Bv: hondebeten, blijvende bulten na val

Lymfoedeem

De behandeling van oedeem met de LPG technieken zorgt voor een precieze, regelmatige en pijnloze drainage en geeft bij chronisch oedeem sneller resultaat dan bij een manuele drainage. Het grote pluspunt is dat deze techniek fibrose helpt voorkomen, maar ook de reeds gefibroseerde regionen defibroseerd, en de afvoer verhoogt, hetgeen met de manuele technieken NOOIT het geval kan zijn.

Toepassing:         Primair en secundair lymfoedeem

Nabehandeling bij radiotherapie na borstchirurgie

Veneuze insufficiëntie

Door de versnelling van het aderdebiet  en het mobiliseren van de weefsels zorgt de LPG toepassing voor een onmiddellijke en langdurige verlichting.

Toepassing:         Veneus oedeem

Zware benen

Endermologie

Ondanks een perfecte levenshygiëne en regelmatige fysieke inspanningen, gebeurt het vaak dat vet zich meer en meer gaat opstapelen in de typisch vrouwelijke probleemzones. Daardoor worden er onesthetische volumes zichtbaar die dysfuncties van het lymfcircuit (stase) veroorzaken, stoornissen van de vetcellen (hypertrofie) en van het bindweefsel (fibrosis en zichtbare cellulitis). Door deze dysfuncties gaat men in een vicieuze cirkel komen van elkaar in stand houdende problemen.

De lipomassage van LPG is een unieke behandelingstechniek voor vastzittende vetcellen. De LPG-Roll bewerkt de huid voorzichtig, om de weefseldoorstroming, de circulatie en de vermindering van vetcellen te stimuleren.

Deze gepatenteerde slankheidtechniek zorgt ervoor dat de vetafvoer wordt gereactiveerd (lipolyse) om de cellulitis en lokale vetophoping weg te werken.

Omdat het lichaam ook onderhevig is aan huidverslapping stimuleert de lipomassage de productie van collageen en elastine om de lichaamscontouren te verstevigen.

Resultaat: een beter afgelijnd silhouet en natuurlijk een gladdere en stevigere huid!!

OPGELET: DEZE BEHANDELING IS NIET TERUGBETAALD DOOR HET ZIEKENFONDS

Reacties zijn gesloten.